Dagsarkiv: 22 augusti 2009

Challenge No. 10 ~ Red, Pink & Hearts!

Jag kunde inte låta bli att göra ett alster till denna utmaning. 🙂

Var riktigt härligt att komma igen med pyssel. Jag har inte haft ro att göra något direkt.DSC_8901

DSC_8907

Ibland går inte det som man har tänkt sig.

Ja ibland så går det inte som man hade tänkt sig. Men det blir oftast bra till slut.. Men vi börjar ifrån början.

I torsdag var vi till vetten med Maya och redan ifrån början så blev det inte som vi tänkt oss. Den första vetten som vi hade bokat tid hos ringde och bytte tid för oss och då passade jag på att fråga vad ett besök skulle kosta och ni kan ju gissa hur jag såg ut när hon sa att priset låg på 800 kr som grund och att det allra minst borde sluta på 1000 kr men ja..

Visst att jag ville ge Maya bästa möjliga vård men samtidigt finns det gränser hur mycket saker får kosta. Det låter lite skumt men med tanke på att min mamma har betalat mellan 300-400 kr för sina besök så kändes 800 kr rätt dyrt. Så jag ringde till ett annat ställe och där tog de 390 kr så vi valde att åka dit. Och vi blev SÅÅ nöjda med stället. De var himla trevliga och förstående. Sen att hela besöket gick på mera än det är en annan sak men jag vill inte ens tänka på vad det hade gått på det andra stället.

Men för att berätta lite kort om själva besöket vi kom dit och Maya skötte sig väldigt bra, men sen när vetten skulle göra själv undersökningen för att se om hon hade hårsäckskvalster, då skulle de behöva  skarapa henne med en skapell och då ansåg vetten att de behövde söva henne. Så hon fick en spruta och föll rätt fort ihop. Vilket var hemskt att se, hon verkade så hjälplös och sen kollade de henne där och det var inte det som hon hade. (tack och lov) och sen fick hon en spruta för att vakna till igen. Och det tog väl ca 20-30 min för henne att vakna upp. Och när hon vaknade var hon helt borta, hon kände igen oss direkt och viftade på svansen men det var ungefär allt. Hon struntade totalt i andra hundar och allt annat. Och lunkade med oss till bilen och så åkte vi hem och sen var hon väldigt borta för resten av kvällen. För att vakna till lite vid 9 tiden för att sen återgå till sömnstadiumet. Men dagen efter det så var hon som vanligt igen och hoppade runt och hade sig. Men då blev det mattes tur att..

Ja jag åkte på min första migrän och jag kan säga er att så vill jag aldrig må igen. (vilket väl är en önskedröm men ja ni förstår). Kort sagt kan man säga att jag har legat i ett mörkt rum  största delen av dagen, förutom när jag inte spydde som en gris.  Så jag fick inte mycket gjort igår som ni kan förstå. Och när jag vaknade i morse kände jag bara att jag aldrig skulle ha klarat av tentan idag. Utan jag får helt enkelt ta den på omtentan. Vilket känns rent av skit men för jag har lagt ner massor med tid och kraft på att plugga på den. Men samtidigt så vill jag inte spy eller få migrän igen bara för att jag ska göra tenta. Nä det är det inte värt.

En postiv sak är att jag i alla fall har kunnat hålla maten nere idag. Vilket är jäkla skönt.

Jag tänkte att jag skulle försöka pyssla lite i grann ikväll. Börjar känna suget efter det rejält. Det är ett bra tag sen nu sen jag satt ner och pysslade. Samt att det har blivit för mycket annat här i bloggen nu. *S*