Lite tråkigt och lite nya alster..

Jag fick reda igår att jag inte hade kommit med i stämpelstudions DT gäng. Och visst på många sätt så trodde jag nog inte det heller och det var inte mitt drömställe heller. Nu låter det som att jag säger det ut besvikelse/bitterhet men det är inte så jag menar. Det är en trevlig butik och inget fel på det hela alls, annars hade jag inte sökt heller. =) Men samtidigt så är det inte mitt drömställe heller. Jag hoppas att ni förstår vad jag menar.

Jag sökte det mycket för att jag saknar DT delen. Visst fyller skrotboken upp en del av det behovet men det är inte riktigt samma sak som att jobba för en butik. Jag saknar att få arbeta på det sättet. Samtidigt som att jag vill att nästa ställe som jag DT:ar har mycket stämplar och motiv stämplar främst. Det är där som jag känner att min styrka ligger i.

Visst jag tycker att det är jättekul att göra LO och kort i övrigt men stämplar ligger mig extra varmt om hjärtat.

Äh jag ska inte svamla på för mycket nu heller. =)

Jag kan visa i alla fall vad jag sökte till dem med.

DSC_9064

DSC_9067

och sen tagsen som jag har gjort en beskrivning till som ni hittar här.

DSC_9077

Idag har varit en riktigt pysseldag. Håller på att miniminialbum till en tjej som ligger mig varmt om hjärtat med.

Även om jag bara har träffat henne en gång så kunde jag bara inte låta bli att göra en liten gåva till henne.

Ska bli kul att se vad hon tycker om det sen.🙂

4 responses to “Lite tråkigt och lite nya alster..

  1. Så mycket fint du gjort senaste tiden. Vad tråkigt att du inte kom med, men ajg håller tummarna för dig så att du kommer med i drömDTgänget.

  2. Den tag’en har jaaaag! Den var jätteläcker, blev lite paff när jag såg den för jag har inte riktigt sett dig använda den stilen förut. Imponerad!
    Trist med Stämpelstudion, men som du säger – är det inte drömstället så gör det ju inte så ont heller att få ett nej.

  3. Trist att du inte kom med. Det värsta är väl att konkurrensen är hård och det är inte lätt för dem som ska välja ut heller.. Tappa inte sugen nu bara utan fortsätt att skapa. Förstår vad du menar dock med att ha dt-uppdrag, att man får material att skapa utifrån.. det är en utmaning och ett roligt projekt. Hoppas du hittar något uppdrag snart! Ser fram emot att få se minialbumet du håller på med. Kramkram!

    • Nej det är nog inte lätt för dem att välja heller. Och de har nog gjort ett bra val för dem. Jag har inte tappat suget eller är ens speciellt upprörd. Visst det är trist men det hade varit värre om det hade varit ens stora favoritställe eller ställe som man tyckte att här hade jag verkligen passat in.

      Det låter luddigt kanske men ja. min poäng är inte att jag kritiserar deras val. Visst jag hade väl kunnat göra ett bra jobb men de som de valde gör nog ett lika bra jobb. =)