Ibland är man bara konstig..

Trots att jag har längat efter att pyssla så känner jag ingen riktigt lust att sitta och pyssla.

Eller det är konstigt jag önskar jag kom igång men jag kommer inte igång och när jag väl försöker sätta mig där och pyssla så blir det inte bra. Jag blir inte alls nöjd. :S

Vilket är extra trist när jag har två kort som jag bara måste göra med. Det ena kortet är på G och det borde inte dröja så lång tid tills det blir klar men det andra har jag inte ens börjat med ännu.

Och det är inte datans fel heller, för att jag har inte suttit så mycket faktiskt utan det är mest att jag får ingen ro att sitta där. Det blir alltid att det finns tusen projekt som kan rättas till.

Som igår satt jag mig därför att börja på en julLo började på den men det hela slutade med att jag rensade i pysselskåpet istället. Och LO:n hamnade i sopkorgen tills sist helt enkelt.

Jag tror att mycket beror på att det är så rörigt i hörnan och därför finns det nästan ingen plats att röra sig på och jag är ju rätt van med plats. Skrivbordet i sig själv känns inte för litet men det är för mycket saker som bara står på golvet och så vill jag inte ha det.

Äh jag är bara gnällig som tusan idag. Typiskt mig..

Ska fixa något och äta och sen tvinga mig att sitta lite i hörnan.

3 responses to “Ibland är man bara konstig..

  1. Känner igen det där… Jag pysslar ju i köket och när jag väl bänkat mig vid pysselbordet så stirrar jag rätt på diskbänken, som oftast är full av disk. :S Ingen ro får jag innan den är inplockad i diskmaskinen, diskbänken är polerad, smulorna borttagna… Ja och sen är man ju så himla trött och irriterad så man inte orkar sätta sig vid pysselbordet igen. *skrattar*

  2. Hej Linda,
    Tror nog pyssel-lustan infinner sej när du fått ordning i din hörna. Jag är precis likadan. Kan liksom inte skapa om det inte är ordning och reda runt mig. Måste också sortera och fixa. Hoppas du hittar inspiration till korten du ”måste” göra.
    Kram och ha en skön helg.
    Petra

  3. Jag är också muttrig idag och har svårt att komma igång…Blänger på pysselgrejerna och de blänger elakt tillbaks =(

    Skyller på att det är vädret (ihållande regn) men det är ju egentligen lysande pysselväder!

    Försöker nu med en kopp kaffe och lite surfande.

    Kram, Monica