Hemma igen och tillbaka

Nu är jag hemma igen efter att ha varit i sthlm och min pysselhörna är uppe. Den är ännu inte riktigt färdig.

Måste skaffa en hylla av något slag, vilket kommer att ske i slutet av månaden förhoppningsvis när vi ska till Ikea.

Så kort sagt är det rörigt just nu. Men det är i alla fall så att jag kan sitta och pyssla lite. Vilket är tänkt att jag ska göra när jag har pluggat klart.

Men jag kan berätta lite om hörnan i alla fall. Det första som finns att säga är att den är mycket mindre än tidigare. Bordet som jag köpte är 120 cm långt emot mitt tidigare som var 180cm om jag inte minns fel. Vilket kanske kan låta konstigt att jag har valt att gå ner i storleken men jag hoppas att detta ska leda till att det inte samlas så mycket på bordet utan att jag istället mera naturligt kommer att städa undan. Man kan ju alltid hoppas i alla fall.😉

Och en stor sak med är att jag har valt att inte ha datan vid pysselhörnan längre. För det känns som att man för lätt fastnar vid datan på det sättet och det tar såndan plats. Istället kommer jag att vid behov att ha laptopen där och annars helt enkelt inte har något alls.

Och sen har jag satt upp mina favoritLO med över skrivbordet så att jag kan titta på dem och de inte bara ligger och ”skräpar”.

Överlag så känns hörnan väldigt trevlig. Men jag får väl se hur det känns när jag har suttit där ett tag.🙂

Nu ska jag avsluta här och hoppa över till husabloggen.🙂

P.S Det verkar som att jag kommer att kunna delge en trevlig nyhet senare.😛

3 responses to “Hemma igen och tillbaka

  1. Hej du!!
    ska bli kul att se bilder på din nya hörna så småningom, för jag gissar att det kommer =)

    Och du, spännande det där med nyhet…

  2. Trevligt att se dig tillbaka igen! Är lite (läs: mycket) nyfiken på nyheten.

  3. Åh vad roligt att du är tillbaka. Så kul att få en ny pysselhörna, blir lite avis för jag får jämt dra fram på köksbordet. Jag blir så super nyfiken på din nyhet som du ska berätta……………….kan knappt bärga mig.
    Kramar Eva