Paus för ett tag..

Jag har funderat lite fram och tillbaka ett par dagar och i och med att jag fick veta att vi ska få ett nytt golv i vardagsrummet så har jag bestämt mig för att ha en paus ifrån nätet helt enkelt. Det låter kanske konstigt, men jag känner just nu att det har blivit en för stor del för mig och att jag inte riktigt kan hantera det. Jag ska inte svamla så mycket på den bloggen men jag vill ändå skriva det här.

Orsaken till att golvbytet blev en brytpunkt är för att blir tvungen att packa ner allt pyssel. Och då tänkte jag rensa genom allt noga, sälja av en hel del och ordna upp allt. Jag ska inte sluta pyssla men jag ska försöka organisera allt.

Som jag har nämt tidigare avskyr jag verkligen att ha en massa saker som inte används. Nu kan man väl tycka att jag kunde börja utmana mig att använda saker istället men jag pysslar ju ändå regelbundet. Oftast är det något per dag om man ska slå ut det. Och ändå använder jag inte vissa saker. Det blir lite av att man sparar på det för att. Och ja jag gillar inte det helt enkelt.

Och så känner jag att jag måste ta ett steg tillbaka när det gäller internet helt enkelt med. Ibland känns det som att man sitter här alldels för mycket och sen försvinner timmarna bara. Ja ni vet hur det är.

Så nu är det paus för ett tag. I nästa vecka åker jag upp till sthlm och är borta 2 veckor. Så det är en bra start.

Jag har pysslat lite grann men jag har inte orkat fota. Och jag känner jus nu inte för det heller. Så det får bli sen när jag kommer tillbaka.

3 responses to “Paus för ett tag..

  1. Åh, kommer sakna dig medan du är borta.🙂

  2. Hejsan!
    Jaa ibland behöver man en liten paus. Håller med att det blir väldigt intensivt med datorn, blir lite som ett beroende.
    Hoppas du får det skönt i S-holm och att det blir ett fint golv i vardagsrummet så nu får jag önska dig en skön ledighet.
    Kramar Eva

  3. Tittar in och önskar dig en sköön sommar. Ha det såå bra i Stockholm.
    Det är nog inte såå dumt att gå igenom sina pysselprylar ibland så man vet vad man har och renasa ut sånt man köpt på sig men ändå inte känner för att använda….borde kanske göra det samma…fniss.
    Ha det gott
    Kraaam C