Lite nytt igen..

Ja det blir en del nytt här inne just nu. Tingturas CC håller ju på just nu vilket gör att jag försöker göra något alster per dag. Mycket för att jag ska slippa stressa den sista dagen och för att jag inte riktigt vet när min hemtenta/uppgifter släpps till kursen så då är det bra om jag slipper känna att jag ville delta men inte kunde.

Men nog om det.. Innan jag visar bilderna så vill jag ändå säga en sak till som ändå rör ämnet. Jag tycker verkligen att CC är kul men samtidigt märker jag att jag blir mera kritisk när det gäller alsterna.  I grund och botten vet jag ju att jag inte är så dålig men samtidigt så ser man hur duktiga alla andra är och då blir det ändå lätt att man jämnför sig med dem. Och jag avskyr verkligen det, för det gör verkligen direkt att jag inte kan pyssla. Det tar liksom bara stopp när jag börjar jämnföra mig med andra. Jag tycker jättemycket om att se andras alster, men jag kan inte se dem i jämnförelse med mina egna alster. Det låter löjligt kanske men det går inte.

Jaja nu kommer bilderna på de senaste alsterna.

Dessa två kort är gjorda till tingturas kortmakare utmaning.

DSC_6521

DSC_6514Det sista kortet blev även ett kort till sambons kompis som nyss har fyllt år.🙂

Sen blev denna LO:s med gjorda. Och här skulle man koncentrera sig på text.

DSC_6503

Och denna Lo skulle först till en av utmaningarna men sen växte den så att det inte gick. Jag kunde bara inte lägga till mera på den. Så jag fick göra ett kort istället.

DSC_6509

Och det kortet är detta, vars utmanings var att arbeta efter en scrapbingo. Min rad innehöll detta:

Bling, blomma, motivstämpel och något ickescrapigt.

DSC_6502

4 responses to “Lite nytt igen..

  1. Vad mycket fint du gjort. Jag känner igen det där med att jämföra sig. Jag var på mara i helgen och tyckte själv att jag gjort en massa snygga saker. Fast andra gjorde en massa ännu finare saker, fast inte i min stil. Men det är ju så roligt att se så många olika stilar det finns.

  2. Jisses, du kan scrappa snabbt du! Ingen snigelscrappare som jag själv…
    Håller med dig om CC’ar. Jag har inte hunnit göra ett enda alster till Tingturas crop och jag känner att om jag ska göra det så ska jag nog skriva ut alla utmaningar utan att titta på vad folk redan har gjort. Jag blir bara lite ledsen annars och känner att ”varför ska jag vara med, det är ju ingen idé…”. Men du? Dina alster ÄR jättefina, står sig väl i ”konkurrensen”! Hoppas du vinner någon av tävlingarna!

  3. Wow, vad snygg bakgrunden blev på det gula kortet! Tycker mycket om layouten med blomman med!🙂
    Tack förresten för dina fina kommenterar, de gör mig jätteglad! Ha en bra dag!

  4. SNyggt färglagt på första kortet! Och vad du är produktiv!