Utmaning – andra chansen.

För nästan ett år sen blev jag utmanad av Dolores med dessa frågor, nu har hon utmanat mig igen att svara på samma frågor för att se om något har förändrats.

. 1. Gör du kort eller scrappar? För ett år sen så hade jag knappt gjort några LOs alls, under 20 stycken totalt. Och jag tyckte inte alls att det blev bra. Idag så blir det LO:s nästan lika ofta som det blir kort. Nu på senaste har det väl nästan blivit flera LO:s än vad det  har blivit kort. Men stämplarna hänger fortfarande lika troget med. På både LO:s och kort!

2. Favorit färg som du gärna använder? Brunt, svart och vitt på allt. Och nu på senaste har det blivit mycket oranget-rött med.

. 3. Vilka dekorationer kan du inte vara utan? Humm vad svårt.. Jag skulle klara mig väldigt långt med ett gäng stämplar, copics och en svart penna så jag måste noga säga att dessa tre är det som jag måste ha. Sen uppskattar jag grosgrain band med otroligt mycket. blommor har börjat komma lite igen med.

4. Vilket är ditt bästa köp? Copics, i stort sätt alla mina tingtura stämplar, fiskars skärmaskin, CH mapparna.. Och min älskade Nikon D80!

5. Finns det något du ångrar att du köpt? Nja, det är väl en del saker som man har upptäckt med tiden att de inte passar ens stil. Men då säljer jag av dem så jag ser inte det direkt som ett problem.

6. Vad för motiv scrappar / stämplar du helst? Beror på självklart men jag är mera för stämplar som är söt men ändå tuffa. Inte för sockersött men inte för vintage och tufft heller. I grunden handlar det inte om stämplarna i sig själva. Jag kan tycka att stämplarna är SÅÅ söta och så vackra men sen ligger de bara här och ja då blir det inget av det i alla fall.

7. Finns det någon pysseltidning som du brukar köpa? Vilken? Den svenska scraptidningen och scrappbooking etc.

9. Vad/vem inspireras du av? Oj det är så mycket. Kan vara ett foto, en person, en sak m.m.

Om du fick 1000 kr och handla pysselsaker för. Vad skulle du köpa då? Humm.. Lite flera copics kanske, eller flera tingtura stämplar.. Eller kanske sassafrassas senaste serier?

om det hade varit mera än 1000 kr hade jag köpt ett objektiv till kameran och en BIA.