Flera nya kort.

Idag har det blivit pysslat en del. Fick lusten ”åter” att pyssla här hemma efter att ha städat min hörna något.🙂
Perfekt är det inte men bättre i alla fall. Mycket pga av att jag flyttade pappersstället till dess gamla plats och sen för att jag la upp alla stämpeldynorna på tavellisterna och stoppade allt spillpapper i mina två stora korgar. Så har jag någonstans att stoppa dessa med.

Och så fick mina glasburkar med pennor åka ett steg upp ifrån vad de stod innan vilket med skapar lite mera plats. Än så länge känns det rätt bra.

Jag har börjat på ett litet minialbum men jag har inte bestämt vad jag ska fylla det med. Troligen gör jag det till mormor med. Hon uppskattade det förra väldigt mycket så. Men jag har inte så många bilder på henne. Ska se om mamma har något mera.

Men det blev väldigt bra faktiskt. Det hela är underlägg som jag hittade på panduro, gillar dem skrapt! (måste hitta flera!!) Och sen stansade jag hål i ena kanten. Klädde ”framsidorna” med papper och sen målade jag baksidan med brun akrylfärg. Vilket gav dem en häftig ”trä” känsla.
Detta har jag satt på en ”ring” som man kan öppna och stänga. Vilket ger mig möjlighet att fylla på den om jag vill, just nu består den av nio sidor. Första sidan är väldigt enkelt med bara ett brunt satinband om sig med så det mönstrade pappret men det blev väldigt effektfullt!

Här kommer två dåliga bilder på verket.




Och sen har dessa korten blivit gjorda.
Ugglekortet har text på sig men är svårt att se.
och stadskortet måste jag fundera lite vidare på vad jag ska skriva, hoppas att ni ser ”stjärnorna” dock. De är gjorda med glaze.
Fårkortet och Renkortet är gjorda med material ifrån Grodans scrapgarden.
Stämplarna på båda korten är privata dock. Och det blå bandet med.








Ja det var väl allt för denna gång.😛

2 responses to “Flera nya kort.

  1. Coolt mini album och jättefina kort!!!

  2. Superfina kort!
    vad häftigt det blev med det du tryckte ut med sillouetten.